Sig själv

Tänk om man lever ett helt liv, utan att vara sig själv..
Men det är inte alltid lätt att vara sig själv ,
Det krävs självförtorende för att kunna stå för vem man är
och vad man tycker , och det är något jag kämpar för varje dag ,
men har ingen aning om hur ja ska lyckas ,
Även om jag får minst en kommentar om att jag ser bra ut
varje dag ,och att det minst är en kille som skriver ,
vänner som säger att ja är snäll , eller ser bra ut ,
även om jag har flera som säger att dom älskar mig ,
så har jag ändå inte direkt bra självförtroende ,

Jag menar , med killar som pratar med än ,
får komplimanger , om både utseende och personlighet ,
vänner som älskar än , och familj som är helt underbar
så har ja ändå dåligt självförtroende , det borde egentligen inte vara så
eftersom att jag vet att det alltid är någon som ställer upp
och att dom jag älskar, älskar mig med ,
Men ändå kan ja inte alltid vara mig själv ?...

Om jag får tio gulliga komentarer som ja tar åt mig av
och en negativ ,
Så glömmer jag alla dom tio , och bara tänker på den negativa.

Vet inte vad jag ska göra för att ändra på detta ,
men de är något jag kämpsar för varje dag ,
Något som hjälper mig ganska mycket är nog att jag är en
ganska positiv tjej , tänker oftast positivt och gillar att vara glad,
Vilket man mår bäst av , Men ibland får jag stunder
då jag verkligen mår dåligt ,och när jag mår sämst
är när ja känner att någon som betyder mycket svikt mig ,

Men inte just för att ja blivit sviken , utan för att jag är rädd
att förlora någon som står mig nära .

Har man det självförtroendet som man förtjänar ?




Några av mina vänner har skärt sig/ skär sig ,
och det är något jag självklart inte tycker om ,
jag har inte gjort de själv,  och är ju klart inte sura
på dom och blir inte äcklad av det , det är just det att
dom skadar sig själva!,  dom är inte värda det ,
' ingen är värd de, och speciellt inte mina vänner ,
och ja nämner inga namn av dom som gör det ,
och säger inte att de är alla mina vänner , utan några .

Kära vänner , jag älskar er :)


Men nu ska vi inte vara deppiga här inte :D
Just nu sitter jag i soffan ,  nyss käkat ,
makaroner och gräddsås ,och kött, så sjukt mums är det! :D
Älskar att jag har en mamma som lagar så god mat.
Och idag har jag varit hemma i en vecka , eller ja sen förra onsdagen
så har inte gjort nååågot alls sen dess ungefär , sovit , suttit vid datan
spelat tv spel , eller kollat på tv...
Och så har jag faktiskt varit ute och gått två gånger ,
och funderar på om det blir en tredje gång idag ,
man blir ju så sjukt uttråkad av att inte göra något !
Så mycket som jag har kollat på tv denna veckan ...
A ja vet inte när ja gjorde de , inte på två år kankse ?
Men iallfall , är på bättrings vägen , men verkar inte
som att det blir skola försen på Torsdag ändå,
vilket som känns sådär :o eftersom att vi har
engelska prov på Ondag ,som ja kommer få göra senare antaligen ..
Meen mja ,de är ju nästan bättre det eftersom att ja inte har boken,
och att Michaela har nyckeln till mitt skåp ..
Vilket är ganska osmart ibland , Men ja ,får nog ta tillbaka den snart :)
För är inte första gången jag missat läxor för att hon har nyckeln och
inte kunnat åka tillbaka till skolan och hämta böcker
för att ja ändå inte kan komma in i skåpet!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig. Tänk på en sak: det handlar om att du ska tycka om dig själv. Det är du som måste jobba med dig själv, innan man accepterar sig själv tar man inte heller åt sig av komplimanger. Lyssna inet för mkt på andra, utan på dig själv. Det gäller att föörsöka må bra utan att få bekräftälse utav av dem runt omkring hela tiden.. men jag vet det är skit svårt..

2010-06-10 @ 17:19:17
URL: http://paulinalorentzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0